

W przeciwieństwie do typowego billboardu, billboardy mobilne mogą trafić bezpośrednio do odbiorców docelowych. Można je umieścić w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, w tym w centrach kongresowych, na dworcach kolejowych, lotniskach i stadionach sportowych. Mogą one powtarzać trasy, zapewniając, że wiadomość reklamodawcy jest nie tylko zauważona, ale że informacja jest zatrzymywana poprzez powtarzanie.
Oklejanie samochodów a billboardy wielozadaniowe
Tablice reklamowe mogą być uniwersalne. Znak reklamowy może integrować swój główny cel z anteną telekomunikacyjną i/lub wsparciem oświetlenia publicznego. Zwykle konstrukcja ta posiada stalowy słupek z kołnierzem sprzęgającym na powyżej zamontowanej konstrukcji billboardu reklamowego, który może zawierać anteny telekomunikacyjne. Oświetlenie, okablowanie i anteny umieszczone są wewnątrz konstrukcji. Więcej na https://nowoczesnareklama.eu/oferta/reklama/oklejanie-samochodow/.
Inne rodzaje billboardów:
- Dwustronny
- Trójstronny
- Typowe wolnostojące billboardy
Wspólne dla autostrad są wolnostojące bilboardy dwu- i trójstronne. Inne rodzaje billboardów to m.in. rower bilbordowy mocowany z tyłu roweru lub billboard mobilny, specjalna przyczepa reklamowa do podnoszenia dużych banerów. Mechaniczne billboardy wyświetlają trzy różne komunikaty, z trzema reklamami przymocowanymi do przenośnika wewnątrz billboardu. Istnieją również billboardy trójwymiarowe, takie jak te na Piccadilly Circus w Londynie.
Oklejanie samochodów a umieszczanie bilboardów
Niektóre z najbardziej widocznych tablic reklamowych znajdują się obok autostrad; ponieważ kierowcy przejeżdżający obok zwykle nie muszą zajmować wiele uwagi, wpływ tablicy reklamowej jest większy. Tablice reklamowe są często główną metodą poszukiwania zakwaterowania, wyżywienia i paliwa na nieznanych drogach. Na amerykańskich autostradach w 1991 r. znajdowało się około 450.000 billboardów, na których co roku wznosi się od 5.000 do 15.000 billboardów. Aktualne dane szacowane są na 368 263, według OAA (Outdoor Advertising Association of America). W Europie billboardy są głównym elementem i źródłem dochodu w koncepcjach miejskich mebli ulicznych.
Ciekawym zastosowaniem billboardów charakterystycznych dla autostrad były reklamy Birmy w latach 1925-1963, które zawierały 4- lub 5-częściowe wiadomości na wielu znakach, dzięki czemu czytelnik był podczepiony obietnicą ponczącej linii na końcu. Przykład ten znajduje się w Narodowym Muzeum Historii Amerykańskiej w Instytucji Smithsonian:
- Szczoteczki do golenia
- Wkrótce zobaczysz ’em
- Na półce
- W niektórych muzeach
- Birma – zachowywać się
Tego rodzaju reklamy wieloznaczne nie są już powszechne, choć nie wygasają. Przykładem może być reklama dla NCAA, w której koszykarz strzela do jednego billboardu, a w kolejnym 90 metrów od niego. Innym przykładem są liczne billboardy reklamujące przydrożną atrakcję na południe od granicy w pobliżu Dillon, SC, wzdłuż I-95 w wielu stanach.
W wielu miastach gęstość tablic reklamowych jest wysoka, szczególnie tam, gdzie ruch pieszych jest gęsty. Ze względu na brak miejsca w miastach, billboardy te umieszczane są po bokach budynków i czasami są wolnostojącymi bilbordami wiszącymi nad budynkami. Billboardy po bokach budynków stwarzają różne możliwości stylistyczne, z dziełami sztuki, które włączają cechy budynku do projektu, takie jak wykorzystanie okien jako oczu, lub dla gigantycznych fresków, które zdobią cały budynek.