

Wiele grup, takich jak Scenic America skarżyło się, że billboardy na autostradach powodują nadmierne wycinanie drzew i wtargnięcie w otaczający krajobraz, z billboardów jaskrawe kolory, światła i duże czcionki co utrudnia skupienie się na czymkolwiek innym, czyniąc je formą wizualnego zanieczyszczenia. Inne grupy uważają, że billboardy i reklamy przyczyniają się negatywnie do klimatu psychicznego kultury, promując produkty jako zapewniające poczucie kompletności, dobrego samopoczucia i popularności w celu motywowania do zakupów. Jednym z głównych punktów tego sentymentu byłby magazyn AdBusters, który często prezentuje politycznie motywowane billboardy i inne formy wandalizmu reklamowego, zwanego zagłuszaniem kultury.
Druk wielkoformatowy a opór reklamodawców
W 2000 r. dachy w Atenach były tak gęste, że trudno było zobaczyć ich słynną architekturę. W ramach przygotowań do Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2004 roku, miasto rozpoczęło udany czteroletni projekt rozbiórki większości billboardów na dachu, aby upiększyć miasto, pokonując opór reklamodawców i właścicieli budynków. Większość z tych billboardów była nielegalna, ale do tej pory była ignorowana.
W 2007 r. São Paulo w Brazylii wprowadził zakaz korzystania z billboardu z powodu braku realnych przepisów dotyczących branży billboardowej. Obecnie São Paulo współpracuje z firmami zewnętrznymi w celu odbudowy infrastruktury zewnętrznej w sposób, który będzie odzwierciedlał tętniący życiem klimat biznesowy miasta, jednocześnie przyjmując dobre przepisy w celu kontrolowania wzrostu.
Druk wielkoformatowy a obawy dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego
W Stanach Zjednoczonych wiele miast uchwaliło ustawy zakazujące tablic reklamowych już w 1909 r. (Kalifornijski Sąd Najwyższy, Varney & Green vs. Williams), ale pierwsza poprawka utrudniła to. Ustawa San Diego, której orędownikiem był Pete Wilson w 1971 r., jako przyczynę zakazu stosowania billboardów podawała bezpieczeństwo ruchu drogowego i rozpraszanie uwagi kierowców, ale w 1981 r. Sąd Najwyższy uchylił ją nieznacznie, częściowo dlatego, że zakazał stosowania billboardów o charakterze niekomercyjnym i komercyjnym.
Tablice reklamowe od dawna są oskarżane o rozpraszanie uwagi kierowców i powodowanie wypadków. Może to niekoniecznie być prawdą, jak pokazało badanie przeprowadzone przez naukowców na Uniwersytecie Północnej Karoliny. W czerwcu 2001 r. naukowcy przygotowali dla Fundacji AAA na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego szczegółowy raport na temat rozpraszania uwagi kierowców. W badaniu tym stwierdzono, że: “Wyszukiwanie wydaje się sugerować, że niektóre elementy – takie jak radia CB, billboardy i regulatory temperatury – nie rozpraszają uwagi w znaczący sposób.
Od lat pięćdziesiątych eksperci w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego badali związek między reklamą zewnętrzną a wypadkami drogowymi, nie znajdując żadnych autorytatywnych ani naukowych dowodów na to, że tablice reklamowe są powiązane z wypadkami drogowymi. Wiele z tych badań zostało jednak sfinansowanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej, co doprowadziło do oskarżeń o stronniczość. Wątpliwa jest również metodologia zastosowana w niektórych badaniach.