

Statystyki Departamentu Transportu USA, Departamentu Transportu Stanu oraz towarzystw ubezpieczeń majątkowych/wypadkowych dotyczące wypadków śmiertelnych wskazują na brak korelacji między tablicami reklamowymi a wypadkami drogowymi. Szeroko dobrana próba organów ścigania w całym kraju nie znalazła dowodów na to, że przyczyną wypadków drogowych były billboardy. Ubezpieczyciele majątkowi i wypadkowi przeprowadzili szczegółowe badania rejestrów wypadków drogowych i nie stwierdzają korelacji między tablicami reklamowymi a wypadkami drogowymi.
Banery reklamowe a ubezpieczyciele majątkowi
Jednakże badania oparte na korelacji między wypadkami drogowymi a tablicami reklamowymi napotykają na problem niedoszacowania: kierowcy niechętnie przyznają się do odpowiedzialności za wypadek, a więc nie przyznają się do rozpraszania uwagi w kluczowym momencie. Nawet biorąc pod uwagę to ograniczenie, niektóre badania wykazały wyższy odsetek wypadków w pobliżu reklam wykorzystujących zmienne znaki informacyjne lub elektroniczne billboardy. Banery reklamowe.
Możliwe, że znaki reklamowe na obszarach wiejskich zmniejszają nudę kierowcy, co zdaniem wielu osób przyczynia się do bezpieczeństwa na autostradach. Z drugiej strony, kierowcy mogą umocować się na tablicy reklamowej, która niespodziewanie pojawia się w monotonnym krajobrazie i wjechać na nią bezpośrednio (zjawisko znane jako “hipnoza autostrady”).
Badania użytkowników dróg pokazują, że oświetlenie zapewnione przez tablice reklamowe zapewnia bezpieczeństwo i widoczność wielu kierowcom. Federalny Zarząd Dróg Krajowych (FHWA) został wpisany do rejestru (Federal Register, 5 marca 1999 r.), stwierdzając, że agencja zgadza się, aby odpowiednio uregulowane billboardy nie zagrażały bezpieczeństwu na autostradach. Oświadczenie to zostało wydane przed opublikowaniem w 2001 r. raportu FHWA Research review of potential safety effects of electronic billboard on driver attention and distraction. Eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego na całym świecie nadal dyskutują o tym, jaki poziom regulacji jest odpowiedni dla billboardów w różnych obszarach.
Banery reklamowe a rzepisy ograniczające liczbę billboardów
W 1964 r. w Houston w Teksasie odnotowano liczne negatywne skutki nadmiaru znaków informacyjnych, co zmotywowało Lady Bird Johnson do zwrócenia się do męża z prośbą o ustanowienie prawa. W tym samym czasie branża reklamy zewnętrznej zdawała sobie sprawę, że nadmierne oznaki, niektóre dosłownie blokując inne, było złe dla biznesu.
W 1965 r. podpisano ustawę o upiększaniu autostrad. Ustawa dotyczyła tylko autostrad “federalna pomoc podstawowa” i “obrona” oraz ograniczonych billboardów do stref handlowych i przemysłowych tworzonych przez stany i gminy. Zobowiązywała ona każde państwo do ustalenia norm opartych na “zwyczajowym użyciu” w odniesieniu do wielkości, oświetlenia i rozstawu billboardów, a także zabraniała władzom miejskim i stanowym usuwania billboardów bez wypłaty odszkodowania właścicielowi. Ustawa wymaga od państw utrzymania “efektywnej kontroli” nad billboardami lub utraty 10% federalnych dolarów autostradowych.